مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 16:352021-06-20بين الملل

کاخ سفید: بایدن جمعه با غنی و عبدالله دیدار خواهد کرد


کاخ سفید خبر داد که رییس جمهور آمریکا جمعه با رییس جمهور افغانستان و رییس شورای عالی آشتی ملی افغانستان دیدار خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز جمعه در کاخ سفید با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان دیدار خواهد کرد تا با آنها درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت وگو کند.

کاخ  سفید در بیانیه خود اعلام کرد: در اولین دیدار رو در رو، بایدن به دنبال اطمینان بخشیدن به غنی و عبدالله درباره حمایت آمریکا از مردم افغانستان از جمله کمکهای دیپلماتیکی، اقتصادی و بشردوستانه است.

بایدن در این دیدار بر تعهد آمریکا تاکید خواهد کرد که افغانستان هرگز بار دیگر به پناهگاهی برای گروه های تروریستی تبدیل نخواهد شد.

در بیانیه کاخ سفید اضافه شده است: سفر رییس جمهور غنی و دکتر عبدالله بر مشارکت پایدار میان آمریکا و افغانستان در حالی که عقب نشینی ادامه می یابد تاکید خواهد کرد .

وزارت دفاع آمریکا چندی پیش در گزارشی خبر داد که انتظار می رود تا 11 سپتامبر به طور کامل انجام شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در گزارش خود اعلام کرد از زمانی که جو بایدن رییس جمهور آمریکا در آوریل گذشته دستور خروج نظامیان آمریکا از افغانستان را صادر کرد، آمریکا معادل 500 هواپیمای باری از نوع سی-17 مملو از تجهیزات از افغانس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ سفید: بایدن جمعه با غنی و عبدالله دیدار خواهد کرد

کاخ سفید: بایدن جمعه با غنی و عبدالله دیدار خواهد کرد