مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 12:302021-06-20پزشكي

بررسی روند پاسخ بدن به استرس


برخی از مکانیسم های بیولوژیکی مرتبط با شرایط روانی مرتبط با استرس از جمله اختلال افسردگی عمده و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، به خوبی درک نشده است.

- برخی از مکانیسم های بیولوژیکی مرتبط با شرایط روانی مرتبط با استرس از جمله اختلال افسردگی عمده و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، به خوبی درک نشده است.

محققان بیمارستان مک لین(McLean Hospital) در مطالعه اخیرشان عواملی که در کنترل پاسخ استرس بدن نقش دارند را مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان در مطالعه اخیرشان تعامل بین پروتیین های دخیل در کنترل پاسخ استرس در بدن را نشان داده و به اهداف درمانی مهمی که می توان از آنها در هنگام عملکرد نادرست این پاسخ استفاده کرد، اشاره کرده اند.

دکتر جیکوب هارتمن (Jakob Hartmann) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یک پاسخ استرس غیر منظم در بدن می تواند به مغز آسیب رسانده و حساسیت بدن نسبت به ابتلا به اختلالات خلقی و اضطرابی را افزایش دهد.

هیپوکامپ یکی از نواحی اصلی در مغز است که در تنظیم پاسخ استرس نقش دارد.

ما زمانی که متوجه تمایزهای جالبی در مکان یابی هیپوکامپ از سه پروتیین مهم تنظیم کننده استرس شدیم تصمیم گرفتیم به بررسی این موضوع بپردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی روند پاسخ بدن به استرس

بررسی روند پاسخ بدن به استرس