مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 10:552021-06-20پزشكي

افزایش نمونه گیری ها و کاهش بیماران کرونایی در قم


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش نمونه گیری ها و کاهش همزمان بیماران کرونایی در استان خبر داد.

- سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به درگیری برخی استان های جنوبی کشور با کرونای هندی تصریح کرد: لازم است تا مراقبت های لازم برای عدم انتشار نوع هندی این ویروس در کشور به عمل آید.

وی افزود: آخرین آمار مربوط به آزمایش های کرونا در استان بیانگر آن است که در هفته اخیر، 5 هزار و 430 نمونه گیری انجام شده و با وجود افزایش نمونه گیری ها، بیماران شناسایی شده در استان در وضعیت نزولی به سر می بَرَد.

رییس مرکز بهداشت استان قم ادامه داد: خوشبختانه شدت اپیدمی یا میزان بروز بیماری در استان در هفته اخیر نسبت به هفته قبل از آن، 10 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان این که بستری های جدید کرونایی در استان به نسبت هر 100 هزار نفر از جمعیت، به طور متوسط به 21 نفر رسیده است خاطر نشان کرد: در هفته اخیر و در قالب طرح محله محور شهید سلیمانی، 3 هزار و 944 رهگیری و به بیان دیگر به ازاء هر یک نفر از بیماران کرونایی، 5.

18 نفر رهگیری از اطرافیان بیماران انجام شده است.

محبی سپس به افزایش آمار مراقبت در منزل از افراد با تست مثبت کووید19 توجه داد و اظهار کرد: در هفته اخیر بیش از 2 هزار و 200 بازدید از سوی ناظران بخش سلامت در استان انجام شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نمونه گیری ها و کاهش بیماران کرونایی در قم

افزایش نمونه گیری ها و کاهش بیماران کرونایی در قم