مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 09:552021-06-20اجتماعي

راه آهن از تپه حصار 7000ساله می رود؟


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: موافقت های اولیه با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، برای بررسی جابه جایی ریل قطار از میان تپه حصار انجام شده است.

- ایسنا/سمنان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: موافقت های اولیه با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، برای بررسی جابه جایی ریل قطار از میان تپه حصار انجام شده است.

حمیدرضا دوست محمدی در دیدار با مدیرعامل و شماری از اعضای خانه تسنیم دامغان به تشریح مرمت، سامان دهی و حفاظت از محوطه باستانی تپه حصار پرداخت و اظهار کرد: موافقت های اولیه با شرکت راه آهن انجام و مقرر شده است برای اتخاذ تصمیم نهایی، بازدیدهای میدانی مشترک انجام شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در خصوص اقدامات لازم برای زمینه سازی ثبت جهانی تپه حصار خاطرنشان کرد: سامان دهی و حفاظت قسمت هایی از این محوطه باستانی صورت پذیرفته و با خوانا سازی آثار معماری محوطه، حفاظت از بخشی از لایه های باستان شناسی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: با بهره گیری از مطالعات پژوهشی محوطه، آثار معماری با مواد همگون و با حفظ و جداسازی لایه های تاریخی با لایه بازسازی شده جدید انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن از تپه حصار 7000ساله می رود؟

راه آهن از تپه حصار 7000ساله می رود؟