مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 09:202021-06-20بين الملل

توافق طرف های لیبیایی برای بازگشایی مسیر استراتژیک رابط شرق و غرب


در حالی که ارتش لیبی برای بازگشایی مسیر ساحلی مصراته-سرت آماده می شود، به خلیفه حفتر، رهبر شورشیان در این کشور نیز فرصت داد مزدوران روسی را از خاک لیبی خارج کنند.

- در حالی که ارتش لیبی برای بازگشایی مسیر ساحلی مصراته-سرت آماده می شود، به خلیفه حفتر، رهبر شورشیان در این کشور نیز فرصت داد مزدوران روسی را از خاک لیبی خارج کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه عربی21، عبد الهادی دراه، سخنگوی اتاق عملیات سرت-جفره وابسته به ارتش لیبی اظهار کرد: در نشستی با حضور عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی درباره بازگشایی مسیر مصراته-سرت، رفع مشکلات شهروندان و دادن فرصتی به طرف مقابل (شورشیان تحت امر خلیفه حفتر) برای خارج کردن مزدوران روس توافق کردیم.

دراه گفت: تصمیم برای بازگشایی این مسیر ساحلی پس از چندین نشست با نخست وزیر و جمعی از رهبران لیبی و نشست سرت-جفره در شهر مصراته با حضور فرماندهان عملیات آتش فشان خشم و فرماندهان محورها گرفته شد.

مسیر ساحلی مصراته-سرت، که شرق لیبی را به غرب آن متصل می کند، یک مسیر مهم تجاری است که از زمان حمله نیروهای حفتر به طرابلس در سال 2019 مسدود شده است.

مزدوران شرکت روسی واگنر که حامی حفتر هستند، در حال حاضر در شهر سرت و فرودگاه آن مستقر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق طرف های لیبیایی برای بازگشایی مسیر استراتژیک رابط شرق و غرب

توافق طرف های لیبیایی برای بازگشایی مسیر استراتژیک رابط شرق و غرب