مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 08:452021-06-20پزشكي

کدام ظروف برای غذاخوری مناسب تر هستند؟


مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی معاونت غذا و دارو خراسان شمالی گفت: ظروف چینی از سالم ترین ظروف غذاخوری است.

- دکتر حسن براتی زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه استفاده از ظروف مناسب برای پخت و پز، نگهداری و سرو مواد مواد غذایی، اهمیت ویژه ای به منظور حفظ سلامت و بهداشت در تغذیه دارد، گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ظروف استیل از بهترین تجهیزات برای پخت و پز به شمار می آیند.

وی ادامه داد: اما توجه به این نکته ضروری است که غذاهای اسیدی و پرنمک را نباید برای مدت طولانی در این ظروف نگهداری کرد همچنین برای شست و شو نیز بهتر است از مواد سفیدکننده و سیم ظرفشویی استفاده نشود.

دکتر براتی زاده بیان کرد: به دلیل نچسب نبودن ظروف استیل بهتر است برای طبخ غذاهای آبدار مانند انواع خورشت ها، سوپ و آش از آن ها استفاده کرد.

وی درخصوص ظروف آلومینیومی یا رویی اظهار کرد: امروزه دیگر ظروف رویی در بازار وجود ندارد و آنچه که با نام ظروف رویی به فروش می رسد، همان ظروف آلومینیومی هستند که به دلیل آزاد کردن آلومینیوم در غذا و انتقال این یون به بدن انسان، استفاده از آن توصیه نمی شود.

دکتر براتی زاده گفت: متخصصان بر این باورند که استفاده از ظروف آلومینیومی در درازمدت سبب بروز مشکلاتی مثل کم خونی و آسیب سیستم عصبی بدن و همچنین افزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام ظروف برای غذاخوری مناسب تر هستند؟

کدام ظروف برای غذاخوری مناسب تر هستند؟