مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 08:352021-06-20سياسي

گزارش مرکز پژوهش های مجلس از «میزان افزایش بودجه سه قوه در سال 1400»


مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی میزان افزایش بودجه سه قوه در سال 1400 و آسیب شناسی ساختار بودجه کشور پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات مالیه عمومی و توسعه مدیریت این مرکز در گزارشی با عنوان بررسی بودجه دستگاه های اجرایی کشور در قانون بودجه سال 1400 ، به بررسی ساختار بودجه سال جاری و میزان افزایش بودجه دستگاههای اجرایی و نیز آسیب شناسی ساختار فعلی بودجه کشور پرداخته است.

  در این گزارش آمده است: بخش عمده مصارف بودجه عمومی دولت در قالب جدول 7 قانون بودجه و به تفکیک دستگاه های اجرایی ارائه می شود.

تعداد بسیار بالای ردیف ها و نبود دسته بندی مشخص برای درک بهتر نحوه تقسیم منابع میان دستگاه های گوناگون، از مواردی است که موجب شده است بررسی بودجه دستگاه های اجرایی دشوار و ورود مجلس شورای اسلامی به ارقام این جدول در مدت زمان بررسی لوایح بودجه، بسیار محدود و در بیشتر موارد، صرفاً از جنبه افزایش ردیف بودجه برخی دستگاه ها باشد.

گزارش مرکز پژوهش های مجلس همه دستگاه های اجرایی جدول 7 قانون بودجه سال 1400 را براساس قوای حاکم طبقه بندی کرده و با شناسایی دستگاه های اجرایی اصلی و تجمیع ردیف های فرعی ذیل هریک، عنوان کرده است که مجموع کل اعتبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مرکز پژوهش های مجلس از «میزان افزایش بودجه سه قوه در سال 1400»

گزارش مرکز پژوهش های مجلس از «میزان افزایش بودجه سه قوه در سال 1400»