مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 08:152021-06-20بين الملل

رایزنی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و آمریکا؛ مشارکت استراتژیک در دستور کار


مقامات ارشد نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و آمریکا با موضوع مشارکت گسترده استراتژیک دو کشور که به صورت مجازی برگزار شد، با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مقامات ارشد نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و آمریکا در چارچوب نشست مجازی کمیسیون مشارکت گسترده استراتژیک دو کشور با یکدیگر ملاقات کردند.

ریاست هیات های دو طرف در این اجلاس را آکان رحمتولین معاون وزیر امور خارجه قزاقستان و ایروین ماسینگا دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی بر عهده داشتند.

هدف اصلی جلسه این کمسیون فعالیت مشترک در سه ماهه اول امسال و تعیین دورنمای بیشتر مشارکت گسترده استراتژیک بین دو کشور بود.

دستور کار این اجلاس شامل طیف گسترده ای از موضوعات مهم روابط دو جانبه، تعامل در مبارزه با بیماری همه گیر، متنوع سازی اقتصاد قزاقستان، توانمندسازی اقتصادی زنان، تجارت متقابل و سرمایه گذاری، همکاری های علمی و فنی بود.

رحمتولین در سخنانی گفت: از زمان برگزاری اجلاس اخیر کمیسیون مذکور در دسامبر سال گذشته، ما نتایج مثبتی را در توسعه همکاری های سیاسی، تجارت متقابل، اقتصاد، سرمایه گذاری، حاکمیت قانون و دستور کار بین المللی، مشاهده کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و آمریکا؛ مشارکت استراتژیک در دستور کار

رایزنی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و آمریکا؛ مشارکت استراتژیک در دستور کار