مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 08:152021-06-20اقتصادي

بیشترین قبض آب در تهران چقدر است؟


آب به عنوان ارزان ترین کالای اساسی شناخته شده تا جایی که طبق گفته های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران بیشترین قبض آبی که تاکنون در تهران صادر شده حتی برای افرادی که استخرهای بسیار بزرگ در منزل دارند بیش از 200 هزار تومان نبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، قیمت تمام شده آب در تهران نزدیک 3000 تومان است وبه طور متوسط از مشترکان 700 تومان در هر متر مکعب اخذ می شود، در این بین در چهار سال متوالی هفت درصد قیمت آب افزایش یافته است؛ یعنی طی چهار سال 28 درصد قیمت آب افزایش پیدا کرد.

از سال گذشته طرحی به اسم طرح امید نیز روی کار آمد که بر اساس آن قرار شد افرادی که یک سوم حد متوسط و یا کمتر مصرف آب دارند، قبض آب آن ها رایگان شود که در تهران دو درصد مشترکان مشمول این طرح شدند.

میزان مصرف آب در شهر تهران اینگونه است که حدود 50 یا 60 درصد مشترکان کمتر از نرمال و یا حدود نرمال مصرف آب دارند که عددی حدود 14 تا 15 مترمکعب می شود.

حدود 30 درصد مشترکان کمی بیش از الگو مصرف دارند و 20 درصد مشترکان جز مشترکان پرمصرف هستند و حدود پنج درصد نیز فوق العاده مصرف بالایی دارند.

افزایش مصرف آب در تهران یکی از چالش های اصلی پایتخت طی سال های اخیر بوده که مشکلات متعددی را نیز به وجود آورده است، محمد رضا بختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران یکی از راه حل های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین قبض آب در تهران چقدر است؟

بیشترین قبض آب در تهران چقدر است؟