مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 08:152021-06-20اقتصادي

دستور روحانی برای ارائه گزارش اقتصادی به رییسی


دویست و سی و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رییس جمهور برگزار شد و در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رییس جمهور منتخب، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در ابتدای این جلسه وزیر نفت گزارشی از عملکرد فروش نفت در دوران تشدید تحریم و جنگ اقتصادی ارائه کرد.

براساس این گزارش از سال 97 با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و آغاز جنگ اقتصادی ترامپ علیه ملت ایران، با اعمال سیاست ارعاب و تهدید دولت آمریکا مشتریان نفتی کشورمان، تقاضای خود را کاهش دادند و این کاهش درآمد، بر همه بخش ها از جمله بودجه دولت تأثیر گذاشت.

در سال 99 نیز علاوه بر تحریم های آمریکا و شرایط خاص پاندمی کرونا ، پایین آمدن قیمت نفت، کاهش درآمد دولت را تشدید کرد به نحوی که در مجموع در سه سال جنگ اقتصادی، درآمد نفتی کشور بیش از صد میلیارد دلار کاهش یافت.

براساس این گزارش، دولت تدبیر و امید در این شرایط تلاش کرد در کنار استفاده از روش های غیر متعارف در فروش نفت و فرآورده های نفتی، وابستگی به نفت را در بودجه کشور کاهش دهد تا آنجا که وابستگی 42 درصدی بودجه به نفت در ابتدای دولت تدبیر و امید، در لایحه بودجه سال 99 به کمتر از 10 درصد رسیده و برای نخستین بار در کشور، بودجه بدون اتکا به درآمدهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور روحانی برای ارائه گزارش اقتصادی به رییسی

دستور روحانی برای ارائه گزارش اقتصادی به رییسی