مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 07:152021-06-20پزشكي

سلول های سرطانی آزمایشگاهی مانند واقعی ها نیستند


یک مطالعه جدید با هدف ایجاد تحول در نحوه برخورد ما با تحقیقات سرطان، نشان داده است که سلول های سرطانی رشد یافته در ظروف آزمایشگاهی، همان ویژگی های سلول های سرطانی در انسان را منعکس نمی کنند.

- یک مطالعه جدید با هدف ایجاد تحول در نحوه برخورد ما با تحقیقات سرطان، نشان داده است که سلول های سرطانی رشد یافته در ظروف آزمایشگاهی، همان ویژگی های سلول های سرطانی در انسان را منعکس نمی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، در موضوع مبارزه با سرطان، تحقیقات علمی بسیار مهم است اما به نظر می رسد که همه مدل های تحقیق برابر نیستند.

یکی از پرکاربردترین مدل های تحقیقاتی سرطان، رده های سلولی ایجاد شده با استخراج سلول از تومورهای انسانی و رشد آنها در ظروف آزمایشگاهی است.

اکنون یک مطالعه جدید توسط دانشمندان پزشکی موسسه جانز هاپکینز نشان داده است که این روش منجر به پیدایش سلول های سرطانی می شود که تفاوت قابل توجهی با سلول های سرطانی انسانی دارند.

پاتریک کاهان محقق اصلی این مطالعه جدید و استادیار مهندسی پزشکی در جانز هاپکینز می گوید: ممکن است برای دانشمندان تعجب آور نباشد که رده های سلول سرطانی آزمایشگاهی از نظر ژنتیکی نسبت به مدل های دیگر متفاوت است، اما ما تعجب کردیم که موش های مهندسی ژنتیکی شده و توموروییدها در مقایسه بسیار خوب عمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلول های سرطانی آزمایشگاهی مانند واقعی ها نیستند

سلول های سرطانی آزمایشگاهی مانند واقعی ها نیستند