مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 17:402021-06-19اجتماعي

مشاهده گونه نادر و کمیاب گربه پالاس در طبیعت کوهسرخ


رییس حفاظت محیط زیست کاشمر از مشاهده گونه نادر و کمیاب گربه پالاس در طبیعت کوهسرخ خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشمر به نقل از روابط عمومی محیط زیست این شهرستان، محمدجواد علیپور اظهار کرد: برابر گزارش واصله از دوست داران طبیعت در شهرستان کوهسرخ مبنی بر حضور یک گربه وحشی در باغستان های این شهرستان، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست کاشمر که در نزدیکی منطقه در ضلع شمال منطقه شکارممنوع سید مرتضی مشغول گشت و پایش منطقه بودند بلافاصله به محل موردنظر اعزام شدند.

رییس حفاظت محیط زیست کاشمر با اشاره به حضور مأمورین یگان حفاظت محیط زیست در منطقه، یادآور شد:  پس از مستندسازی و تهیه عکس و فیلم مشخص شد گربه موردنظر، گربه پالاس بوده که یک گربه سان کمیاب و باارزش است.

وی بابیان اینکه علیرضا برهانی و محمد عباس زاده دو محیط بان اعزامی برای مستندسازی بودند، خاطرنشان کرد: مأمورین پس از مستندسازی به منظور جلوگیری از آسیب احتمالی ساعاتی در محل مستقر بودند و پس از اطمینان از دور شدن حیوان به سمت کوهستان  و تأمین امنیت آن منطقه را ترک کردند.

علیپور تأکید کرد:  گربه پالاس بانام علمی felis manul  یکی از 8 گربه سان ایران است که از گونه های کمیاب و در معرض خطر انقراض است که در کنترل جمعیت جوندگان و آفات زراعی نقش مهم و مؤثری دارد، به طوری که وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده گونه نادر و کمیاب گربه پالاس در طبیعت کوهسرخ

مشاهده گونه نادر و کمیاب گربه پالاس در طبیعت کوهسرخ