مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 12:352021-06-19اجتماعي

بررسی زوایای موزه مردم شناسی و تاریخ شفاهی از دید صاحبنظران


مجموعه گفت وگوها و هم اندیشی ها با صاحبنظران حوزه مردم شناسی در قالب طرح «موزه مردم شناسی، تاریخ شفاهی، چالش ها و پرسش ها» توسط پژوهشگران پژوهشکده مردم شناسی انجام شد.

- به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی با اعلام این خبر گفت: موزه پاسخگوی نیازهای عامه مردم است از ای نرو باید آموزش بدهد و در جهت گسترش دانش عمل کند و نقشی آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی بر عهده گیرد.

او افزود: امروزه داشتن موزه های معتبر با گنجینه و آثار ارزشمند تاریخی و مردم شناختی موجب اعتبار هر کشور است و می تواند گردشگران بسیاری را به سوی خود بکشاند از ای نرو تأسیس و فعال ساختن موزه به عنوان نهادی که نقش آموزش جامعه را بر عهده دارد، یکی از مهم ترین دستاوردهای فرهنگی و ساده ترین و سازنده ترین روش نشر فرهنگ در حوزه عمومی به شمار می رود.

حسن زاده خاطرنشان کرد: موزه در تلاش برای ایجاد نوعی ارتباط بین بشر امروز و دیروز و خلق نوعی رابطه متقابل بین احساس، اندیشه، خرد و خیال انسانی است که بیننده در محیط و فضای موزه با آثار و نمودهای آن مواجه می شود.

رییس پژوهشکده مردم شناسی یکی از نشانه های مهم توسعه را وجود موزه های غنی و تعدد آنها در یک کشور دانست و اظهار کرد: با وجود تاریخ طولانی رشته مردم شناسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی زوایای موزه مردم شناسی و تاریخ شفاهی از دید صاحبنظران

بررسی زوایای موزه مردم شناسی و تاریخ شفاهی از دید صاحبنظران