مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 11:202021-06-19سياسي

بررسی سلسله عملیات های محدود قدس در دفاع مقدس


نتایج عملیات بدر که حاصل آن فشار سنگین بر ماشین جنگی رژیم بعثی عراق بود، باعث شد دشمن به منظور انتقام از ملت ایران، جنگ شهرها را که از ماه ها پیش شروع کرده بود، - نتایج عملیات بدر که حاصل آن فشار سنگین بر ماشین جنگی رژیم بعثی عراق بود، باعث شد دشمن به منظور انتقام از ملت ایران، جنگ شهرها را که از ماه ها پیش شروع کرده بود، گسترش و توسعه دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،همزمان، حضرت امام خمینی در هنگام تحویل سال 1364، این سال را سال استقامت نامیدند و به منظور تعیین مشی ء آینده جنگ و انقلاب و رفع هرگونه تردید و تزلزل، از جایگاه والاتر ، به ضرورت ادامه نبرد تأکید فرموده و شعار جنگ جنگ تا پیروزی را (که پرتویی از شعار قرآنی جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم دانسته بودند) مطرح فرمودند.

اهداف عملیات ها در فاصله آماده سازی ملزومات و مقدمات عملیات گسترده (پس از عملیات بدر)، ضرورت روند فعال نگه داشتن جبهه ها قطعی بود و دشمن نباید به حال خود رها می شد.

با این هدف برخی تحرکات نظامی خودی علیه دشمن بر اساس تدبیر عملیات محدود انجام گرفت تا با استفاده از فرصت به دست آمده، عملیات گسترده والفجر8 به دور از هرگونه شتاب زدگی و یا تأثیرگذاری فشارهای سیاسی ـ نظامی خارجی به نحوی مناسب طراحی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی سلسله عملیات های محدود قدس در دفاع مقدس

بررسی سلسله عملیات های محدود قدس در دفاع مقدس