مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 11:152021-06-19اقتصادي

آخرین مهلت برای صادرکنندگانی که به جای دلار، ریال می آورند


سازمان توسعه تجارت آخرین مهلت تعیین شده برای ثبت اطلاعات صادرکنندگانی که محصولات خود را به شکل ریالی به فروش رسانده اند را اعلام کرد.

- سازمان توسعه تجارت آخرین مهلت تعیین شده برای ثبت اطلاعات صادرکنندگانی که محصولات خود را به شکل ریالی به فروش رسانده اند را اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از اردیبهشت 1397 و همزمان با از سرگیری تحریم های اقتصادی امریکا علیه ایران، دولت دو سیاست ارزی را برای مدیریت منابع و مصارف کشور در این حوزه اجرایی کرد.

از سویی اعلام شد که واردات بیش از 1000 قلم کالا به کشور ممنوع خواهد بود و البته این فهرست در طول سه سال به بیش از 2500 قلم کالا افزایش یافت.

در چارچوب این سیاست، واردات کالاهایی که مشابه داخلی داشتند یا جزو کالاهای ضروری و مواد اولیه تولید نبودند به کشور ممنوع شد.

از سوی دیگر دولت برای تامین ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی اعلام کرد که صادرکنندگان باید بخش مهمی از ارز حاصل از فروش کالاهای خود به کشور را از طریق سامانه نیما یا واردات در ازای صادرات به کشور بازگردانند.

در طول این سه سال با وجود اختلاف نظرهای فراوانی که میان بانک مرکزی و فعالان اقتصادی وجود داشته، روند بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور ادامه پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین مهلت برای صادرکنندگانی که به جای دلار، ریال می آورند

آخرین مهلت برای صادرکنندگانی که به جای دلار، ریال می آورند