مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 05:352021-06-19سياسي

درخواست از نیروهای مسلح کشور پرو برای نپذیرفتن پیروزی پدرو کاستیو


براساس نامه منتشر شده در رسانه های اجتماعی، گروهی از افسران بازنشسته پرو پیشنهاد کرده اند که درصورت عدم بررسی اتهامات تقلب در انتخابات، اگر پدرو کاستیو، - کاندیدای سوسیالیست، پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام شد، ارتش از به رسمیت شناختن وی امتناع کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسیسکو ساگاستی، رییس جمهور موقت پرو تاکید کرد که این نامه که در توییتر و فیسبوک منتشر شده، به مقر اصلی نیروهای مسلح ارسال شده و شامل نام دست کم 80 پرسنل بازنشسته ارتش است.

وی افزود: من دستور دادم تا درخصوص آنچه که ممکن است عملکرد مضر علیه اجرای قانون باشد، تحقیق شود و تاکید دارم که نیروهای مسلح باید بی طرف باقی بمانند.

پرو در تاریخ شش ژوئن سال جاری میلادی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرد و با اتمام شمارش آرا مشخص شد که پدرو کاستیو با اختلاف اندکی از کیکو فوجیموری، رقیب راستگرایش پیشی گرفت و پیروز انتخابات شد.

پیروز این انتخابات هنوز به طور رسمی اعلام نشده چرا که حزب فوجیموری بدون ارائه ادله کافی و مناسب مدعی وقوع تقلب در انتخابات شده و در خواست کرده تا حدود 250 هزار رای باطل شوند.

در نامه روز جمعه از فرماندهان ارتش خواسته شده تا با دقت عمل کنند و بی نظمی های به نمایش درآمده را که در جریان رای گیری صورت گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست از نیروهای مسلح کشور پرو برای نپذیرفتن پیروزی پدرو کاستیو

درخواست از نیروهای مسلح کشور پرو برای نپذیرفتن پیروزی پدرو کاستیو