مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 05:102021-06-19سياسي

ورود فناوری های نوین به صنعت آزمایشگاهی کشور/ اجرای 6 طرح توانمندسازی آزمایشگاه ها


با اجرای 6 سرفصل، آزمایشگاه های فعال کشور توانمند شدند، با این کار تزریق فناوریهای نوین به صنعت آزمایشگاهی سرعت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که زیرساختی برای توسعه صنعت آزمایشگاهی در کشور محسوب می شود؛ 6 راهکار را برای توانمندسازی مجموعه های فعال این حوزه تعریف کرده است.

حمایت از تعمیر و نگهداری، کالیبراسیون و ارتقای تجهیزات ، حمایت از خرید نمونه های مرجع استاندارد و کالیبراسیون ، حمایت از خرید دستگاه های آزمایشگاهی ساخت ایران ، حمایت از استقرار استانداردهای آزمایشگاهی ، حمایت از آموزش کارشناسان و فعالیت در قالب کارگروه های تخصصی و حمایت از خرید و استقرار نرم افزار مدیریت فرآیندهای آزمایشگاهی 6 برنامه شبکه برای توانمندسازی آزمایشگاه ها است.

در اجرای این برنامه ها، ارایه مشاوره های تخصصی لازم به آزمایشگاه ها برای انتخاب درست روش های نگهداری تجهیزات، بهره برداری از استانداردها و انتخاب تجهیزات مناسب برای توسعه دامنه خدمات نیز صورت می گیرد.

در این راستا همچنین، شبکه با برگزاری کارگاه های آموزش تخصصی و تشویق کارشناسان آزمایشگاه ها به انتقال تجربه و به اشتراک گذاری دانش خود با سایر کارشناسان، به ارتقای دانش تخصصی پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود فناوری های نوین به صنعت آزمایشگاهی کشور/ اجرای 6 طرح توانمندسازی آزمایشگاه ها

ورود فناوری های نوین به صنعت آزمایشگاهی کشور/ اجرای 6 طرح توانمندسازی آزمایشگاه ها