مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 04:352021-06-19اقتصادي

تذکر به 10 طلافروش به دلیل مغایرت با استاندارد در سال گذشته


مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در سال گذشته کارشناسان این اداره کل در بازدید از طلافروشی ها تنها 10 مورد مغایرت جزیی مشاهده کردند که در این مورد نیز تذکرات لازم به واحدهای صنفی و تولیدی مربوطه داده شده است.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در سال گذشته کارشناسان این اداره کل در بازدید از طلافروشی ها تنها 10 مورد مغایرت جزیی مشاهده کردند که در این مورد نیز تذکرات لازم به واحدهای صنفی و تولیدی مربوطه داده شده است.

هاشم علایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کارشناسان اداره استاندارد به همراهی اکیپ مشترک از حدود 100 واحد صنفی و تولیدی طلا بازرسی و نمونه برداری کرده اند تا استاندارد طلافروشی ها را مورد رصد قرار دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان استاندارد تنها مرجع رسمی کشور در تعیین عیار و انگ گذاری مصنوعات فلزات گران بها است، تصریح کرد: برای شناسایی و رهگیری واحدهای تولیدی مرتبط، کدی توسط ادارات کل استاندارد به تولیدکنندگان اعطا می شود که این کد شناسایی برای مصنوعات طلا از یک حرف لاتین مختص هر استان (به عنوان مثال برای استان اردبیل حرف D و شماره سری) تشکیل می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تذکر به 10 طلافروش به دلیل مغایرت با استاندارد در سال گذشته

تذکر به 10 طلافروش به دلیل مغایرت با استاندارد در سال گذشته