مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 01:252021-06-18اقتصادي

5 شهر و 243 روستا آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز آبی


مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: 5 شهر و 243 روستا در وضعیت قرمز قرار دارند که در زمان تنش آبی با مشکل مواجه خواهند شد که با برنامه ریزهای انجام شده امیدواریم به مشکلات غلبه کنیم.

- علیرضا  ایمانلو امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: با پایداری و عدم قطعی برق در استان، مشکل قطعی یا افت فشار آب نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص وضعیت کلی آب شرب استان از نظر تولید و مصرف  گفت: با توجه به اینکه در سطح کشور و استان با خشکسالی مواجه هستیم بحث کاهش سطح بارندگی نیز وجود دارد که در سطح کشور این کاهش 50 درصد بوده و در سطح استان 23 درصد تخمین زده می شود حتی با تغییر نوع بارندگی نیز مواجه بودیم که سطح بارش برف به شدت کاهش یافته است و همچنین با افزایش درجه حرارت  نسبت به سال های گذشته روبه رو بودیم که طبیعتا افزایش مصرف را به بار خواهد داشت.

  5400 لیتر بر ثانیه آب در تبریز مصرف می شود ایمانلو افزود: در شهر تبریز میزان مصرف آب در هر ثانیه 5400 لیتر بر ثانیه است که در زمان پیک مصرف به 5700 لیتر برثانیه می رسد که با برنامه های کوتاه و بلند مدت مشکل کمبود نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مردم با رعایت الگوی مصرف درست و استاندارد و با 15- 10 درصد صرفه جویی که حدود 570 لیتر در ثانیه صرفه جویی می شود که معادل 30 چاه آب می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 شهر و 243 روستا آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز آبی

5 شهر و 243 روستا آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز آبی