مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 23:152021-06-18سياسي

نشست سه جانبه افغانستان، ایران و ترکیه با محور تحولات افغانستان


وزارت خارجه ترکیه از برگزاری نشستی با محور تحولات در روند صلح افغانستان با حضور وزرای خارجه سه کشور ترکیه، ایران و افغانستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وزارت خارجه ترکیه (شامگاه جمعه) از برگزاری نشست سه جانبه میان سه کشور افغانستان، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در آنتالیا خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه ترکیه، این نشست قرار است یکشنبه آینده به منظور بحث و رایزنی حول تحولات در روند صلح افغانستان برگزار شود.

گفتنی است که محمدجواد ظریف و محمد حنیف اتمر وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان روز گذشته (جمعه) در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا با یکدیگر دیدار و پیرامون اوضاع داخلی افغانستان و وضعیت برقراری صلح در این کشور گفتگو کردند.

وزیر خارجه کشورمان در جریان این دیدار دو جانبه بر آمادگی کامل تهران برای مشارکت مؤثر در تحکیم ثبات در افغانستان و لزوم همکاری تمام طیف های سیاسی در این مسیر تأکید کرد.

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار به نمایندگی از کابل بابت ارسال کمک های درمانی و محموله های اکسیژن ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در جهان تقدیر و تشکر کرد و خواستار ادامه کمک های بهداشتی به کشورش شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست سه جانبه افغانستان، ایران و ترکیه با محور تحولات افغانستان

نشست سه جانبه افغانستان، ایران و ترکیه با محور تحولات افغانستان