مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 13:002021-06-18اجتماعي

معضل هجوم موش ها به استرالیا و خطر استفاده از دانه های سمی


کارشناسان محیط زیست در استرالیا هشدار می دهند دانه های سمی که به منظور مبارزه با بحران هجوم موش ها به بخش هایی از جنوب شرق این کشور استفاده می شوند احتمال دارد به دیگر حیوانات بومی از جمله سینه سرخ ها (نوعی طوطی استرالیایی)، - کارشناسان محیط زیست در استرالیا هشدار می دهند دانه های سمی که به منظور مبارزه با بحران هجوم موش ها به بخش هایی از جنوب شرق این کشور استفاده می شوند احتمال دارد به دیگر حیوانات بومی از جمله سینه سرخ ها (نوعی طوطی استرالیایی)، کبوترها و ماهی ها آسیب بزند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هزاران کشاورز در بخش هایی از ایالت های نیوساوت ولز، کویینزلند و ویکتوریا با معضل هجوم موش روبه رو هستند که محصولات را خورده اند و ابزارهای کشاورزی و وسایل خانگی را جویده اند و موجب قطع برق در آن نواحی شده اند.

موش ها به سوپرمارکت ها نیز هجوم برده اند.

عامل این معضل، بارندگی فراوان و رشد محصولات کشاورزی و در نتیجه، فراهم شدن غذای فراوان برای موش ها و تسریع چرخه تولیدمثل آن ها بوده است.

اما کارشناسان محیط زیست و فعالان حمایت از حیوانات هشدار داده اند که دانه های سمی که در کنار تله و سطل های آب برای از میان بردن موش ها استفاده می شود، می تواند بالقوه به سایر موجودات زنده نیز لطمه بزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معضل هجوم موش ها به استرالیا و خطر استفاده از دانه های سمی

معضل هجوم موش ها به استرالیا و خطر استفاده از دانه های سمی