مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 12:552021-06-18پزشكي

غلظت بیش از حد نیترات در برخی صیفی جات


نتایج یک پژوهش نشان می دهد که به نظر می رسد غلظت نیترات در سیب زمینی، خیار، گوجه، کاهو و ترب بیش از حد مجاز و بیشتر از حد قابل تحمل مصرف روزانه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این پژوهش که توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام است، ضمن تعیین میزان آلاینده های آلی ناشی از استفاده از آفت کش ها، نیترات و فلزات سنگین در صیفی جات شهر مشهد می تواند میزان ریسک سلامت انسان در مواجهه با این آلاینده ها در برخی از محصولات کشاورزی را محاسبه کند.

این نتایج می تواند پایه ای برای پژوهش های آینده در زمینه ارتقاء شاخص های ‏سلامت محصولات کشاورزی باشد.

نتایج این مطالعه نشان داد: میانگین غلظت نیترات در سیب زمینی، خیار، گوجه، کاهو و ترب بیش از حد مجاز و بیشتر از حد قابل تحمل مصرف روزانه است.

همچنین میانگین میزان آفت کش ها (دیازینون، فن پروپاترین، کلروپیریفوس، و دلتامترین) و سرب، آرسنیک و مس در کاهو بیش از حد مجاز مصرف روزانه تعیین شده است.

بر اساس اعلام پایگاه نتایج پژوهش های سلامت، همچنین، این نتایج بیانگر وضعیت نامطلوب رفتار ایمنی کشاورزان و آگاهی و نگرش آنها نسبت به استفاده صحیح از سموم است.

بنابراین جهت ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی و مصرف کنندگان توجه به عواملی که مستقیم روی رفتار ایمن و آگاهی کشاورزان اثر می گذارد، دارای اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غلظت بیش از حد نیترات در برخی صیفی جات

غلظت بیش از حد نیترات در برخی صیفی جات