مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 09:002021-06-18اقتصادي

اولین ربات چهارپای مریخی+ فیلم


ربات اسپیس باک (SpaceBok) نخستین ربات چهارپای مریخ نورد است که می تواند به مناطقی در سیاره سرخ برود که یک مریخ نورد چرخ دار قادر به انجام آن نیست.

- ربات "اسپیس باک"(SpaceBok) نخستین ربات چهارپای مریخ نورد است که می تواند به مناطقی در سیاره سرخ برود که یک مریخ نورد چرخ دار قادر به انجام آن نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، اگرچه ربات های چرخ دار از ثبات بیشتری برخوردار هستند، اما ربات های چهارپا می توانند به مناطقی برسند که یک مریخ نورد چرخ دار نمی تواند.

هر ربات مریخی که تاکنون روی مریخ فرود آمده، از جمله جدیدترین آنها موسوم به مریخ نورد استقامت (Perseverance) که در ماه فوریه روی این سیاره فرود آمد، یک ویژگی مشترک داشته است و آن، چرخ دار بودن همه آنها است.

اکنون در گزارشی توضیح داده شده که یک ربات جدید موسوم به اسپیس باک (SpaceBok) که توسط تیمی از دانشمندان موسسه فناوری فدرال زوریخ(ETH Zurich) در سوییس و موسسه مکس پلانک (Max Planck) در آلمان و با حمایت آژانس فضایی اروپا(ESA) ساخته شده، نخستین ربات چهارپای مریخی است.

این ربات در ابتدا برای جهش و پرش روی سطح ماه به همان روشی طراحی شده بود که در تصاویر مخابره شده از فضانوردان ماموریت آپولو دیده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین ربات چهارپای مریخی+ فیلم

اولین ربات چهارپای مریخی+ فیلم