مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 08:402021-06-18اقتصادي

هیچ نگرانی در تامین آفت کش های بخش کشاورزی وجود ندارد


رییس سازمان حفظ نباتات کشور از تدارک و تامین حدود 45 هزار تن آفت کش خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین آفت کش برای کشاورزان و باغداران کشور وجود ندارد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کیخسرو چنگلوایی، با بیان این که از ابتدای سال جاری نیز تاکنون نزدیک به 10 هزار تن آفت کش تأمین شده است، گفت: این روند صورت مستمر ادامه دارد به نحوی که در حدود 45 هزار تن دیگر در چرخه و فرآیند تدارک و تأمین قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نه تنها در هیچ جای کشور کمبودی در این زمینه وجود ندارد بلکه تا شروع سال زراعی 1401 نیز پیش بینی لازم انجام شده و بهره برداران (کشاورزان و باغداران) هیچ نگرانی نداشته باشند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص تأمین آفت کش ها در سال گذشته اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده و تلاش شرکت های تأمین کننده آفت کش ها در سال 1399 نزدیک به 35 هزار تن انواع آفت کش تأمین شد.

به گفته این مقام مسئول بر این اساس با وجود 5 برابر شدن قیمت ها (به دلیل تبدیل ارز ترجیحی به نیمایی)، سطوح مبارزه بیش از سال قبل، باکیفیت بسیار خوب و در زمان مناسب در سطح 21 میلیون هکتار به صورت شیمیایی و در سطح 6 میلیون و 200 هزار هکتار به صورت بیولوژیک و غیرشیمیایی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ نگرانی در تامین آفت کش های بخش کشاورزی وجود ندارد

هیچ نگرانی در تامین آفت کش های بخش کشاورزی وجود ندارد