مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 06:352021-06-18بين الملل

ترکیه نقش اصلی را در تضمین امنیت فرودگاه کابل ایفاد می کند


مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، ترکیه در تامین امنیت فرودگاه بین المللی کابل و پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان، نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

- مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، ترکیه در تامین امنیت فرودگاه بین المللی کابل و پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان، نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، در جریان نخستین نشست دو جانبه بین جو بایدن و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری آمریکا و ترکیه دو طرف توافق کردند که با هم برای تضمین این مساله همکاری کنند که هیات ترکیه ای پیش از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی در این کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: اردوغان اعلام کرد که یک شکلی از حمایت برای این کار نیاز است و بایدن نیز متعهد شد که از این روند حمایت خواهد کرد.

سالیوان ادامه داد: اردوغان رضایتش را در این باره ابراز داشت و دو طرف از تیم های خود خواستند تا درباره جزییات نهایی همکاری کنند.

اردوغان در پایان یکسری نشست ها با رهبران ناتو که روز دوشنبه انجام شد، به خبرنگاران گفته بود که ترکیه به دنبال حضور نیروهای مجارستان و پاکستان در هیات جدید در افغانستان و در پی خروج تمامی نیروهای ناتو و آمریکا از این کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه نقش اصلی را در تضمین امنیت فرودگاه کابل ایفاد می کند

ترکیه نقش اصلی را در تضمین امنیت فرودگاه کابل ایفاد می کند