مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 01:502021-06-17سياسي

جشن تکلیف 70 هزار نفره سیاسی


هزاران نفر از جوانان رای اولی استان آذربایجان شرقی با حضور پرشور در پای صندوق های رای در انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، - به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، انتخابات صحنه ای است که فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد می دهد، انتخابی که به دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقاء عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می کند.

البته این احساس خوشایند همیشه در افرادی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می کنند و رای اولی هستند، چند برابر است.

نوجوانانی که به واسطه حضورشان در انتخابات و مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی از زندگی شان می شوند و با شرکت در این انتخابات دیگر به خودباوری می رسند که بزرگ شده اند، چون به نظر و رای آن ها نیز اهمیت داده می شود.

سه میلیون و 43 نفر از مردم استان واجد شرایط رای دادن و از این تعداد حدود 70 هزار نفر رای اولی هستند که این اعداد برای شهر تبریز به ترتیب یک میلیون و 370 هزار نفر واجد شرایط و حدود 15 هزار نفر رای اولی است.

رای اولی های استان با رسیدن به سن قانونی 18 سال و شرکت در انتخابات  28 خرداد 1400، نخستین تجربه مشارکت سیاسی در تعیین سرنوشت خویش را با حضور در شعب اخذ رای و انتخاب بهترین و تواناترین افراد به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی جشن می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن تکلیف 70 هزار نفره سیاسی

جشن تکلیف 70 هزار نفره سیاسی