مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 17:452021-06-17سياسي

جزییات آمارهای انتخاباتی/ کدام استان ها بیشترین و کمترین رأی دهنده را دارند؟


شمارش معکوس آغاز فرآیند رأی گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در حالی شروع شده که تهران در صدر آمار واجدین شرایط رأی دادن قرارگرفته است.

- استان تهران به عنوان پایتخت کشور پهناور ایران اسلامی با 9 میلیون و 815 هزار واجد شرایط رأی دادن رتبه اول را در آمار واجدین شرایط رأی دادن به خود اختصاص داده و عوامل اجرایی انتخابات در این استان کاری به مراتب سخت از سایر استان ها در جمع آوری آرای مردمی دارند.

استان خراسان رضوی با 4 میلیون و 616 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن رتبه دوم را در آمار واجدین شرکت در انتخابات امسال دارد و استان ایلام با 460 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن کمترین آمار را در این رابطه به خود اختصاص داده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری گفت: انتخابات در موعد مقرر یعنی روز جمعه از ساعت 7 صبح تا 12 شب برگزار می شود و در صورت وجود افراد برای رأی دادن تا 2 بامداد نیز آماده رأی گیری هستیم.

وی تصریح کرد: همان طور که قبلاً اعلام شد، حدود 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رأی هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه در این دوره باید به رأی اولی ها و کسانی که به جشن تکلیف سیاسی رسیده اند خیرمقدم بگوییم، اظهار داشت: این دوره حدود یک میلیون و 392 هزار و 148 نفر رأی اولی در کشور هستند که از این تعداد حدود 706


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات آمارهای انتخاباتی/ کدام استان ها بیشترین و کمترین رأی دهنده را دارند؟

جزییات آمارهای انتخاباتی/ کدام استان ها بیشترین و کمترین رأی دهنده را دارند؟