مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 14:152021-06-17پزشكي

عمل موفقیت آمیز پیوند قلب تبعه افغانستان در تهران


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: عمل پیوند قلب از تبعه افغانستان به گیرنده هم وطن خود از طریق انتقال هوایی عضو پیوندی با موفقیت انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی شادنوش، اظهار کرد: قلب جوان 19 ساله افغان که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به گیرنده خانم 14 ساله هموطن خود با موفقیت پیوند زده شد.

وی ادامه داد: این قلب اهدایی با رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی و همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، ایران، سازمان اورژانس کشور و اورژانس هوایی عملیات انتقال هوایی و پیوند اعضا با موفقیت انجام شد.

شادنوش تصریح کرد: این قلب از مشهد به بیمارستان شهید رجایی منتقل و پس از طی عملی پیچیده به بیمار نیازمند اهل افغانستان پیوند زده شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند بیماری های وزارت بهداشت تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه این پیوند با موفقیت در این مرکز درمانی انجام شده که نشان از تلاش و همت بالای تمامی پرسنل بیمارستان برای نجات جان بیماران است.

وی با بیان اینکه پیوند عضو یکی از مهم ترین ظرفیت های پزشکی کشور است، عنوان کرد: تمام هدف ما در تیم پیوند کشور این است که امید را زنده نگه داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل موفقیت آمیز پیوند قلب تبعه افغانستان در تهران

عمل موفقیت آمیز پیوند قلب تبعه افغانستان در تهران