مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 13:152021-06-17دانش

کاهش تعداد مراکز علمی ـ کاربردی و پیام نور


کاربردی از 1072 مرکز به 385 مرکز تقلیل پیدا کرده است و همچنین تعداد واحدهای پیام نور نیز اکنون به 340 واحد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جلسه یکصد و پنجاهم ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ابتدای این جلسه در سخنانی به تشریح اقدامات وزارت علوم در اجرای طرح ساماندهی مراکز و مؤسسات آموزش عالی پرداخت و اظهار کرد: آنچه که در مجموعه اقدامات مدنظرمان بود، بحث ساماندهی آموزش عالی، رتبه بندی و مأموریت گرایی و اجرای بندهای مصوبه 776 بوده است؛ بخش های مربوط به مأموریت گرایی و رتبه بندی دانشگاه ها تا پایان سال 99 پیگیری شده و در جلسه قبل گزارش ساماندهی را ارائه کردیم.

غلامی با بیان اینکه در ساماندهی، به غیر از دو مورد که چالش برانگیز بود، کارهای مابقی مراکز انجام شده است، گفت: قرار است چند مرکز آموزش عالی که تحت عنوان دانشگاه مجوز گرفته و فعالیت دارند، مطابق شاخص های ساماندهی آموزش عالی، مورد بررسی اعضای ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار گیرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تجربه نشان داد با مدیران واحدهای کوچک نمی توان موضوع را جلو برد تا ظرفیت دانشگاه های گیرنده الحاق را هم در بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تعداد مراکز علمی ـ کاربردی و پیام نور

کاهش تعداد مراکز علمی ـ کاربردی و پیام نور