مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 08:352021-06-17سياسي

احراز استحقاق و شایستگی افراد در واگذاری مسئولیت ها ضروری است


عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تبیین معیارهای قرآنی انتخاب اصلح گفت: طبق آیات و روایات، احراز استحقاق و شایستگی در واگذاری مسئولیت ها به افراد ضروری است.

- ، حجت الاسلام عباس کوثری در آستانه انتخابات سرنوشت ساز 1400، به تبیین معیارهای قرآنی شایسته گزینی و انتخاب اصلح پرداخت و با اشاره به آیه شریفه إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی‏ أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ ، تاکید کرد: حکومت و مدیریت از امانت های الهی است که خداوند متعال فرمان داده است که آن را به اهل آن واگذار نمایند و هنگام داوری میان مردم، به عدالت داوری شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مسأله شایسته گزینی را از دیدگاه روایات مورد توجه قرار داد و افزود: امیرمومنان حضرت علی (علیه السلام) در نامه ای به قاضی اهواز می نویسند: ای رفاعه بدان که این حکومت امانتی است که هرکس به آن خیانت کند، لعنت خداوند را تا روز قیامت به همراه خواهد داشت و هرکس خیانت کاری را به کار گیرد پیامبر اکرم (ص) در دنیا و آخرت از او بیزار است.

وی در ادامه افزود: حضرت در ادامه روایت مذکور فرموده اند کسی که امانت الهی را خوار شمارد، و دست به خیانت آلوده کند، خود و دین خود را پاک نساخته، و درهای خواری را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احراز استحقاق و شایستگی افراد در واگذاری مسئولیت ها ضروری است

احراز استحقاق و شایستگی افراد در واگذاری مسئولیت ها ضروری است