مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 07:152021-06-17پزشكي

تشخیص سریع کووید-19 با نوارهای آزمایشی پیشرفته


محققان دانشگاه استرثکلاید گفتند این نوارهای آزمایشی را با الهام از نوارهای آزمایش گلوکز که بیماران دیابتی از آن ها برای بررسی سطح قند خون خود استفاده می کنند، - ساخته اند.

گروهی از محققان دانشگاه استرثکلاید (University of Strathclyde) گلاسگو در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه نوارهای آزمایش سریع کووید-19 مبتنی بر بزاق شده اند که در مدت زمان 15 دقیقه نتیجه آزمایش مشخص می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، محققانی که این نوارهای آزمایشی سریع را تولید کرده اند، اظهار کردند این نوارها می توانند با هزینه کم به تولید انبوه برسند.

محققان دانشگاه استرثکلاید گفتند این نوارهای آزمایشی را با الهام از نوارهای آزمایش گلوکز که بیماران دیابتی از آن ها برای بررسی سطح قند خون خود استفاده می کنند، ساخته اند.

نحوه استفاده از این دستگاه بدین گونه است که افراد نمونه بزاق خود را روی نوار آزمایش قرار می دهند و سپس ادامه عملیات توسط یک ابزار انجام می شود.

گفتنی است نتیجه این آزمایش نوین تنها در 15 دقیقه مشخص می شود و این بدان معناست که این نوارهای آزمایشی سریع تر و راحت تر از روش های سنتی هستند و می توانند هر کدام با هزینه ای کمتر از 16 سنت ساخته شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص سریع کووید-19 با نوارهای آزمایشی پیشرفته

تشخیص سریع کووید-19 با نوارهای آزمایشی پیشرفته