مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 06:152021-06-17سياسي

تفاوت های بنیادین جمهوری اسلامی با دموکراسی غربی


عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به نقش انتخابات در بازنمایی تصویر مطلوب از جمهوری اسلامی گفت: ما نباید انتخابات را نبرد برای کسب آرا بدانیم، - ایسنا/قم عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به نقش انتخابات در بازنمایی تصویر مطلوب از جمهوری اسلامی گفت: ما نباید انتخابات را نبرد برای کسب آرا بدانیم، بلکه باید آن را مسابقه ای در مسیر خیرات بازنمایی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر اسلامی تنها در گفت وگویی، با اشاره به نقش انتخابات در بازنمایی تصویر مطلوب از جمهوری اسلامی، نگرش غیر اسلامی به انتخابات را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: دموکراسی از آن جهت که بر اساس میل و طبیعت به مردم اصالت می بخشد، عرصه انتخابات را فرصتی برای رقابت در جهت کسب قدرت می داند.

وی با اشاره به تفاوت های بنیادین دموکراسی با جمهوری اسلامی، یکسان پنداری این دو موضوع را امری خطا دانست و گفت: جمهوری از لحاظ عقل و فضیلت اصالت را با مردم می داند، در حالی که دموکراسی از جهت میل و طبیعت این اصالت را به مردم می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دیدگاه رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه اگر تفاوت های دموکراسی و جمهوری را به خوبی درک کنیم، دیدگاهمان نسبت به انتخابات تغییر خواهد کرد، تصریح کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت های بنیادین جمهوری اسلامی با دموکراسی غربی

تفاوت های بنیادین جمهوری اسلامی با دموکراسی غربی