مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 05:202021-06-17اقتصادي

کشاورزان پیشرو در قم، به دنبال توسعه تکنولوژی کشاورزی هستند


در مجموع توسعه و پیشرفت و نرخ سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در سطح استان مطلوب است و چشم انداز آینده مان هم بهتر از این خواهد بود.

- ایسنا/قم دکتر عباس پور میدانی گفت: در مجموع توسعه و پیشرفت و نرخ سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در سطح استان مطلوب است و چشم انداز آینده مان هم بهتر از این خواهد بود.

دکتر عباس پور میدانی رییس سازمان جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، با اشاره به اقلیم خشک و نیمه خشک استان قم گفت: بحث افزایش بهره وری آب یکی از پروژه های مهم سازمان جهاد کشاورزی در حفظ و پایداری تولیدات کشاورزی بوده و در حال حاضر بیش از 26 هزار هکتار از کل اراضی زراعی و باغی استان که حدود 30درصد از کل اراضی دایر هستند تحت انواع سیستم های نوین آبیاری هستند.

وی افزود: دولت در رابطه با اجرای سیستم های آبیاری کمک های بلاعوض می کند یعنی حدود 85 درصد از اعتبارات لازم را به صورت بلاعوض و رایگان در اختیار کشاورز قرار می دهد و 15 درصد باقی مانده به عنوان خودیاری، آورده خود کشاورز است بنابراین نحوه عملکرد دولت به صورت تسهیلات نیست 85درصد کمک های بلاعوض دولت و 15 درصد آورده کشاورز است.

پور میدانی در خصوص تغییر الگوی کاشت بیان کرد: یک پروژه و یا بهتر است بگوییم یک مطالعه و طرح کامل تحت عنوان اصلاح الگوی کشت در سطح استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان پیشرو در قم، به دنبال توسعه تکنولوژی کشاورزی هستند

کشاورزان پیشرو در قم، به دنبال توسعه تکنولوژی کشاورزی هستند