مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 23:502021-06-16بين الملل

پوتین به تمدید عملیات سازمان ملل در سوریه متعهد نشد


یک مقام ارشد آمریکایی می گوید هیأت روسی در دیدار با طرف آمریکایی در ژنو، به تمدید قطعنامه شورای امنیت درخصوص عملیات سازمان ملل در گذرگاه مرزی سوریه-ترکیه متعهد نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، با نزدیک شدن به تاریخ انقضای قطعنامه ناقض حاکمیت سوریه در شورای امنیت، آمریکا در تلاش است تا موافقت روسیه برای تمدید این موضوع را کسب کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، یک مقام ارشد دولتی ایالات متحده بامداد پنجشنبه گفت که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در دیدار با جو بایدن همتای آمریکایی خود، به تمدید عملیات سازمان ملل در گذرگاه مرزی سوریه-ترکیه متعهد نشده است.

این مقام آمریکایی - که خواست نامش فاش نشود - به رویترز توضیح داد: هیچ تعهدی [از سوی روسیه]داده نشد لکن ما واضح گفتیم که اگر قرار است [واشنگتن و مسکو]در سوریه همکاری داشته باشند، این مسئله برای ما اهمیت ویژه ای دارد .

بر اساس این گزارش، مقام مذکور جلسه رأی گیری در شورای امنیت بر سر این قطعنامه در ماه آینده را آزمایشی درباره امکان همکاری آمریکا و روسیه دانست.

قطعنامه شورای امنیت موسوم به ارسال کمک از طریق گذرگاه مرزی ترکیه به مناطق تحت کنترل معارضان و تروریست ها در شمال سوریه، در تاریخ 19 تیر (دهم جولای) منقضی می شود و برای تمدید آن به 9 رأی موافق بدون وتو نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین به تمدید عملیات سازمان ملل در سوریه متعهد نشد

پوتین به تمدید عملیات سازمان ملل در سوریه متعهد نشد