مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 16:352021-06-16سياسي

اراک و تجربه انتخاب لیستی


در دوره پنجم انتخابات شورای شهر، کشور اولین تجربه انتخاب بر اساس لیست را برای راهی کردن شورایی ها به پارلمان شهری پشت سر گذاشت، البته بسیاری این اقدام را مثبت و موثر و بسیاری این روند را عامل سیاسی شدن شوراها دانستند.

- ایسنا/مرکزی در دوره پنجم انتخابات شورای شهر، کشور اولین تجربه انتخاب بر اساس لیست را برای راهی کردن شورایی ها به پارلمان شهری پشت سر گذاشت، البته بسیاری این اقدام را مثبت و موثر و بسیاری این روند را عامل سیاسی شدن شوراها دانستند.

شورای پنجم شهر اراک که هشت نفر آنها حاصل لیست امید و اصلاح طلب و سه نفر اصولگرا بودند، در طول چهار سال اخیر فراز و نشیب های مختلف را طی کرد، بارها و بارها تنش و چالش بسیاری در فضای شورا بین 11 نفر ایجاد شد، گاهی هشت نفر علیه سه نفر، گاهی سه نفر علیه هشت نفر و گاهی بین هشت نفر لیست امید تنش ایجاد می شد و این روند نشان می داد هنوز هماهنگی و همکاری تیمی حتی در بین اعضای یک لیست واحد نهادینه نشده است.

تنش ها در شورا باعث شد که گاهی افراد نسبت به انتخاب لیستی هم شک کنند و بگویند اعضای یک لیست هم نمی توانند با هم کنار بیایند، اما نباید فراموش کرد حضور در یک لیست باعث از بین رفتن تفاوت ها و سلایق شخصی نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراک و تجربه انتخاب لیستی

اراک و تجربه انتخاب لیستی