مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 15:552021-06-16اقتصادي

نیاز بذری سال زراعی جاری کردستان 95 هزار تن است/تولید 20 هزار تن بذر در استان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: استان کردستان سالیانه بیش 95 هزار تن بذر گندم نیاز دارد که طبق تجارب سنوات قبل از این مقدار حدود 20- 15 هزار تن از طبقات مختلف بذری و بذر گواهی شده تامین می شود.

- محمدفرید سپری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: استان کردستان سالیانه بیش 95 هزار تن بذر گندم نیاز دارد که طبق تجارب سنوات قبل از این مقدار حدود 20- 15 هزار تن از طبقات مختلف بذری و بذر گواهی شده تامین می شود و بقیه حدود 75 هزار تن از طریق بذر خود مصرفی و یا بذر زارع به زارع تامین شده است.

وی با اشاره راهکارهای تامین بذر سال زراعی آتی تصریح کرد.

تامین بذر رسمی توسط13 شرکت فرآوری استان  به میزان30 هزار تن و  گندم خود مصرفی  و به شیوه زارع به زارع که عمده نیاز بذری از این طریق تامین میشود قریب به 70 هزارتن تامین خواهد شد.

سپری افزود: در صورت نیاز به میزان 5 هزار تن بذر گندم هم از طریق مراکز خرید سازمان تعاون روستایی و مراکز بوجاری بخش خصوصی ودولتی تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: با عنایت به خشکسالی بی سابقه در استان گندم کاران حتما به فکر تامین بذر خود از محل گندم خود مصرفی خود یا  از محل سایر کشاورزان پیشرو  باشند تا در زمان کشت با کمبود بذر مواجه نشویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز بذری سال زراعی جاری کردستان 95 هزار تن است/تولید 20 هزار تن بذر در استان

نیاز بذری سال زراعی جاری کردستان 95 هزار تن است/تولید 20 هزار تن بذر در استان