مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 15:102021-06-16اقتصادي

رشد 7.2 درصدی صنعت در دو ماه امسال/ دولت آینده ارز را تک نرخی کند


در 2 ماه ابتدای امسال در 24 گروه شاخص صنعتی بیش از 50 درصد رشد داشته ایم و در 2 ماه گذشته براساس اعلام بانک مرکزی رشد صنعتی ایران 7.

- علیرضا رزم حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اقدامات دولت برای بهبود وضعیت تجارت و صادرات کشور، گفت: در حوزه تجارت خارجی کشور تحریم ها را نمی توان نادیده گرفت، لذا بزرگترین اقدامی که دولت برای رفع مشکلات این بخش انجام داد، مصوبه شماره 177 دولت بود.

  وی با اشاره به لزوم در این باره،  بیان داشت: قبلا بانک مرکزی صادرکنندگان را به علت عدم رفع تعهد ارزی به دادگاه معرفی می کرد، این در حالی است که در هیچ جای دنیا چنین برخوردی با صادرکنندگان نمی شود، بلکه باید شرایطی فراهم کرد که امکان بازگشت ارز برای صادرکنندگان فراهم شود.

  رزم حسینی با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه کارخانجات نیاز به ارز دارد، بیان داشت:  با توجه به اینکه دولت برای فروش نفت با مشکل مواجه است، بنابراین باید امکانی فراهم می شد که صادرکنندگان متعهد، شریف و مجاهد بتواند ارز خود را به کشور بازگردانند که با مصوبه 177  دولت این امکان برای صادرکننده فراهم شد تا در صورت داشتن پته صادراتی از محل ارز صادراتی اقدام به واردات کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 7.2 درصدی صنعت در دو ماه امسال/ دولت آینده ارز را تک نرخی کند

رشد 7.2 درصدی صنعت در دو ماه امسال/ دولت آینده ارز را تک نرخی کند