مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 10:302021-06-16سياسي

احزاب اصلاح طلب می توانند از نامزدهای ریاست جمهوری حمایت کنند


جبهه اصلاحات با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم احتمالی برخی از احزاب عضو و اشخاص حقیقی حاضر در مجمع عمومی خود را مبنی بر حمایت منفرد یا جمعی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مجاز می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جبهه اصلاحات ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این جبهه، تصمیم احتمالی برخی از احزاب عضو و اشخاص حقیقی حاضر در مجمع عمومی خود را مبنی بر حمایت منفرد یا جمعی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، محترم و مجاز دانسته و مانعی برای اعمال این تحفظ قائل نیست.

متن این بیانیه به شرح ذیل است: به نام خداوند متعال ملت بزرگوار و صبور ایران آن گونه که در اصل 56 قانون اساسی آمده است حق تعیین سرنوشت و حق حاکمیت از آن ملت است.

جمهوریت رکن رکین و غیر قابل تغییر نظام سیاسی حاکم بر کشور است و انتخابات ریاست جمهوری ابزار اعمال حق حاکمیت ملت و تجلی جمهوریت نظام است.

متاسفانه اصول متعدد قانون که شیوه اجرای انتخابات و کسب آرای عمومی را مشخص نموده و چارچوب های انتخابات آزاد و سالم و عادلانه را روشن کرده است از جمله اصول ششم، نهم، پنجاه و ششم و از همه روشن تر اصل 114 قانون اساسی، با تفسیری از اصل 99 توسط شورای نگهبان تحت عنوان نظارت استصوابی عملا نقض شده و از کارایی افتاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احزاب اصلاح طلب می توانند از نامزدهای ریاست جمهوری حمایت کنند

احزاب اصلاح طلب می توانند از نامزدهای ریاست جمهوری حمایت کنند