مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 10:052021-06-16سياسي

دولت برای مدیریت آب زیرزمینی برنامه نداشت/ علت اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه چیست؟


مدیر عامل اسبق شرکت منابع آب ایران گفت: دولت در حوزه آب زیرزمینی که مسئله اول ما است و تامین 65 درصد از آب کشور را برعهده دارد، مدیریتی به خرج نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگاری اقتصادی خبرگزاری فارس، شرایط بحرانی آب کشور در رزوهای گذشته نمود قابل توجهی برای مردم داشته است و مسئولان به طور مکرر از شرایط دشوار تامین آب سخن گفتند.

به طور کلی واژه خشکسالی بیشتر از 10 سال است که جزء ادبیات پرتکرار حوزه انرژی کشور تبدیل شده و در حالیکه پس از بارش های سال 98، همه از پایان خشکسالی می گفتند، در سال 1400 شاهد خشک ترین سال نیم قرن اخیر هستیم.

در همین راستا، قرارگیری ایران در شرایط حدی با دوره خشکسالی و ترسالی بسیار کوتاه، می تواند چالش جدیدی برای مدیریت منابع آب کشور به حساب بیاید.

در همین راستا و به منظور بررسی شرایط کشور و راهکارهای مدیریت شرایط کنونی به سراغ علیرضا الماسوندی، مدیر عامل اسبق شرکت منابع آب ایران رفتیم تا پیرامون این مسئله با وی به گفتگو بپردازیم.

با توجه به مفصل شدن بحث در این حوزه این گفتگو در 2 بخش تنظیم و منتشر می شود.

در بخش اول این گفتگو مسائلی نظیر لزوم ایجاد حکمرانی آب، ایرادات مدیریت منابع آب کشور، سرمایه گذاری در حوزه منابع آب زیرزمینی و تجربه جهانی این مسئله مورد توجه قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت برای مدیریت آب زیرزمینی برنامه نداشت/ علت اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه چیست؟

دولت برای مدیریت آب زیرزمینی برنامه نداشت/ علت اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه چیست؟