مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 09:502021-06-16بين الملل

دستاورد دموکراسی امریکایی جز «هرج و مرج» نیست


ستاد حقوق بشر با انتشار توییتی به اظهارات جو بایدن، رییس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی در خصوص دموکراسی آمریکایی، نوشت: دستاورد دموکراسی آمریکایی برای عراق، لیبی، افغانستان و بسیاری از کشورهای دیگر کودتا، افزایش ناامنی، هرج و مرج، کشت مواد مخدر و درگیری های داخلی بوده است.

در ادامه توییت ستاد آمده است: آخرین نمونه ی صدور این دموکراسی، کودتای لیتیوم در نیکاراگوئه بود که رییس جمهور منتخب را با کودتا بر کنار کردند تا دسترسی آسان تری به منابع طبیعی این کشور داشته باشند.

ستاد حقوق بشر این توییت را در واکنش به توییت اخیر جو بایدن منتشر کرده که پیش تر ادعا کرده بود: دموکراسی زمانی شکوفا می شود که زیرساخت های دموکراسی قوی باشد، وقتی مردم حق رأی آزادانه، منصفانه و راحت داشته باشند، وقتی مطبوعات آزاد و مستقل به دنبال حقیقت هستند، وقتی قانون در مورد همه به طور مساوی اعمال می شود، صرف نظر از اینکه آنها چه کسانی هستند.

آمریکا در داخل و خارج از مرزهایش این مطلب را همواره القا کرده که ملتی ویژه با مسئولیتی خاص در برابر جهانیان بوده و دموکراسی و حقوق بشر، اساسی ترین ارزش امریکایی و اصلی ترین سیاست آمریکا از زمان ویلسون می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد دموکراسی امریکایی جز «هرج و مرج» نیست

دستاورد دموکراسی امریکایی جز «هرج و مرج» نیست