مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 09:402021-06-16پزشكي

فروش دارو در شبکه های مجازی بازی با سلامت مردم است


سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مردم و مخاطبان شبکه های اجتماعی در نظر داشته باشند که دارو باید توسط پزشک تجویز و از داروخانه دریافت شود، - صفحات وب و شبکه های مجازی محل معرفی فراورده های دارویی و درمان بیماری نیست.

دکتر رحمت اله افشار افزود: هر روز با حجم گسترده ای از تبلیغ فراورده های دارویی با عناوین مختلف درمانی مانند کاهش و افزایش وزن و موارد مشابه روبرو هستیم که اکثر این فراورده ها در منابع زیرزمینی تولید می شود و هیچگونه برچسب اصالتی از سازمان غذا و دارو ندارند.

وی تصریح کرد: فروشندگان این فرآورده ها با مبالغه زیادی به توصیف اثرات درمانی این اقلام موجب می پردازند و ادعا دارند که این فرآورده ها پایه گیاهی داشته و فاقد عوارض جانبی هستند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: این در حالی است که بررسی های آزمایشگاهی نشان داده است در این ترکیبات از مقادیر نامتعارف داروهای شیمیایی استفاده می شود که در حالت عادی توسط متخصصین برای این موارد به ندرت تجویز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، افشار بیان کرد: همچنین توصیه می شود مردم مسیر درمان را منطقی طی کنند و داروهای مورد نیاز حتماً باید توسط پزشک تجویز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش دارو در شبکه های مجازی بازی با سلامت مردم است

فروش دارو در شبکه های مجازی بازی با سلامت مردم است