مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 09:352021-06-16اقتصادي

فرآیند توسعه دانش، منوط به انتخاب درست دانش های پیشران است


جوامع بشری در عرصه زندگی اقتصادی اجتماعی با سه انقلاب اساسی کشاورزی، صنعتی و اقتصاد دانش بنیان روبه رو بوده اند، طی این انقلاب ها نه تنها ساختار اقتصادی، - ایسنا/خراسان رضوی جوامع بشری در عرصه زندگی اقتصادی اجتماعی با سه انقلاب اساسی کشاورزی، صنعتی و اقتصاد دانش بنیان روبه رو بوده اند، طی این انقلاب ها نه تنها ساختار اقتصادی، بلکه ساختار اجتماعی و فرهنگی نیز تحول یافته است.

  بنا بر این پژوهش، هم اکنون بیش از دو دهه است که سومین انقلاب، یعنی عصر اقتصاد دانش بنیان آغاز شده است؛ عصری که در آن کاربرد دانش مهمترین عامل تولید است و بیش از هر عاملی دیگر پیش برنده صنایع و پایه گذار پیشرفت های اقتصادی است.

محققان در پژوهشی با عنوان مقدمه ای بر معیارهای انتخاب دانش های پیشران آورده اند، شرایط عصر حاضر و دگرگونی های ژرف آن، دولت ها را بر آن داشته که تمهیدات ویژه ای در راستای تحقق امر توسعه پیش بینی کنند.

این پژوهش توسط اسرین رحمانی کارشناسی ارشد اقتصاد، سیدمحمد باقر نجفی دکتری اقتصاد و محمد شریف کریمی دکتری اقتصاد دانشگاه رازی انجام شده که نشان می دهد، فرآیند توسعه در این عصر منوط به انتخاب درست دانش های پیشران و برنامه ریزی دقیق و منظم برای پیشتازی در آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآیند توسعه دانش، منوط به انتخاب درست دانش های پیشران است

فرآیند توسعه دانش، منوط به انتخاب درست دانش های پیشران است