مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 08:252021-06-16بين الملل

کیم جونگ اون درباره وضع «حاد» غذایی کره شمالی هشدار داد


رهبر کره شمالی در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم هشدار داد که به دلیل طوفان سال گذشته و خسارات وارده به تولید غلات، دسترسی مردم این کشور به مواد غذایی دچار مشکل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با انتشار گزارشی در این باره نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اذعان کرد که وضعیت غذایی در کره شمالی حاد است و این موضوع باعث به صدا در آمدن زنگ هشدار درباره کشوری شده که در دهه 1990 از یک قحطی ویرانگر آسیب دید و این قحطی صدها هزار نفر را کشت .

هشدار کیم جونگ اون درباره امنیت غذایی در کره شمالی در شرایطی مطرح شده که این کشور طی سال گذشته با مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا و وقوع سلسله طوفان ها و سیل ها در تابستان 2020 مواجه شده بود.

رهبر کره شمالی البته در جلسه کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور اعلام کرد، طی سال گذشته در قیاس با سال قبل از آن تولیدات صنعتی در کره شمالی 25 درصد رشد داشته است اما کشور با چالش هایی مواجه شده است.

او گفت: وضعیت (دسترسی و امنیت) غذایی مردم اکنون دارد حاد می شود چرا که بخش کشاورزی به دلیل آسیب وارده در نتیجه طوفان سال گذشته نتوانست برنامه خود برای تولید غلات را اجرا کند .

پیشتر در خبرها آمده بود که وقوع چند طوفان و سیل طی تابستان سال گذشته در کره شمالی باعث نابودی هزاران منزل مسکونی و زمین های زراعی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیم جونگ اون درباره وضع «حاد» غذایی کره شمالی هشدار داد

کیم جونگ اون درباره وضع «حاد» غذایی کره شمالی هشدار داد