مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 07:252021-06-16پزشكي

گیاهان دارویی موثر در بهبود زخم های ناشی از بریدگی


برخی گیاهان دارویی مانند حنا، گزنه، گل ماهور و عصاره گیاه خار مریم، با دارا بودن خاصیت ضد التهابی، در بهبود و ترمیم زخم ها موثر هستند.

- برخی گیاهان دارویی مانند حنا، گزنه، گل ماهور و عصاره گیاه خار مریم، با دارا بودن خاصیت ضد التهابی، در بهبود و ترمیم زخم ها موثر هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پوست، بزرگ ترین و سنگین ترین عضو موجود در بدن انسان است که علاوه بر نقش های مهمی که در محافظت، دفع مواد زاید و کمک به سنتز ویتامین D دارد، ارگان مهم حسی است که می تواند یک نقش اساسی در حفظ هموستاز بدن ایفا نماید.

از بین رفتن تمامیت پوست می تواند ضایعات و بیماری هایی را برای فرد ایجاد نماید که منجر به ناتوانی های جسمی و حتی مرگ او گردد.

دکتر رضا غفارزادگان، رییس و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در ده های اخیر، استفاده از طبّ گیاهی به عنوان یک روش کارآمد و استراتژیک، در دستور کار اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران قرار گرفته است عنوان کرد در پزشکی سنتی ایران، شیوه های بسیار گوناگونی در استفاده از گیاهان برای درمان بیماری ها مشاهده می شود که با توجه به وسعت جغرافیایی و گوناگونی بسیار زیاد پوشش گیاهی کشور ما، این همسویی دارای توجیه کاملا منطقی می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان دارویی موثر در بهبود زخم های ناشی از بریدگی

گیاهان دارویی موثر در بهبود زخم های ناشی از بریدگی