مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 07:202021-06-16اقتصادي

افزایش یک میلیون هکتاری وسعت بیابان های کشور


معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به روز جهانی مبارزه با بیابان زایی - مصادف با 17 ژوئن (27 خرداد) - گفت: تغییر اقلیم و دخالت های انسانی حدود یک میلیون هکتار به وسعت بیابان های کشور افزوده است.

پرویز گرشاسبی در گفت و گو با ایسنابا اشاره به موضوع تخریب سرزمین و بیابانی شدن اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های کنوانسیون مقابله با بیابان زایی دو مقوله بیابانی شدن و تخریب سرزمین مفاهیمی جدا از یکدیگر هستند.

بر اساس آخرین اطلاعاتی که ما به این کنوانسیون ارائه داده ایم حدود 100 میلیون هکتار از اراضی کشور ما در معرض تخریب سرزمین است که در این بین 75 میلیون هکتار در معرض فرسایش آبی و 25 میلیون هکتار در معرض فرسایش بادی قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در کشور 32 میلیون هکتار بیابان داریم که هم منشا زمین شناسی دارند و هم منشا اقلیمی تصریح کرد: متاسفانه طی دهه اخیر به دلیل اعمال سیاست های اشتباه در زمینه مدیریت منابع آب و کشاورزی و در مجموع به دلیل تغییر اقلیم و دخالت های انسانی حدود یک میلیون هکتار کانون گرد و غبار فعال به آمار بیابان های کشور افزود شده است.

گرشاسبی افزود: با وجود این برخی از کانون های خطرناک گرد و غبار در کشور مانند دریاچه ارومیه، دشت خوزستان و کانون های مرکزی تا حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش یک میلیون هکتاری وسعت بیابان های کشور

افزایش یک میلیون هکتاری وسعت بیابان های کشور