مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 06:052021-06-16سياسي

اهمیت مشارکت مردم و ضرورت انتخاب اصلح از منظر روانشناسی


مردم باید بدانند که نفس مشارکت آگاهانه آنها در انتخابات، نوعی تعهد و قبول مسئولیت فردی و اجتماعی برای آنهاست که حضور خودشان را در عرصه های مختلف تداوم خواهد بخشید و به نوعی احساس قدرتمندی را در آنها تقویت خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، فریبرز درتاج، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و رییس انجمن روانشناسی تربیتی ایران در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری گذاشته است به اهمیت مشارکت مردم و ضرورت اصلح از منظر روانشناسی پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: تجربه نشان داده که مشارکت مردم و رفتار انتخاباتی آنها در انتخابات ریاست جمهوری، هم تحت تأثیر عوامل پهن دامنه همچون هویت حزبی، وابستگی های جناحی و حزبی و دلبستگی های روانشناختی به احزاب و هم عوامل سطح خُرد و موضوعی قرار دارد.

لکن به نظر می رسد در شرایط فعلی مشارکت مردم عمیقاً تحت تأثیر تجربه شرکت در انتخابات قبلی و احساسی که از نتیجه این مشارکت ها حاصل شده و همچنین ارزیابی نگرشی مردم درباره نخبگان سیاسی در رأس امور اجرایی و به عبارتی دولتمردان بوده، قرار دارد.

لذا، مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گره خوردگی عمیقی با ویژگی های روانی افراد به عنوان عامل تعیین کننده سطح مشارکت آنان در فعالیتها دارد و نه دلبستگی های روانشناختیِ حزبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت مشارکت مردم و ضرورت انتخاب اصلح از منظر روانشناسی

اهمیت مشارکت مردم و ضرورت انتخاب اصلح از منظر روانشناسی