مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 05:552021-06-16پزشكي

خطر زباله های الکترونیکی برای سلامت میلیون ها کودک در جهان


سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: افزایش زباله های الکترونیکی در جهان، سلامت میلیون ها کودک را تحت تاثیر قرار داده است.

- سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: افزایش زباله های الکترونیکی در جهان، سلامت میلیون ها کودک را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان جهانی بهداشت اولین گزارش خود در مورد زباله های الکترونیکی و سلامت کودکان را منتشر کرده و خواستار آن شد تا اقدامات موثر و منسجمی به منظور حفاظت از کودکان در برابر این تهدید فزاینده در نظر گرفته شود.

در گزارش این سازمان تاکید شده است: اقدام موثر و منسجم برای حفاظت از سلامت میلیون ها کودک، نوجوان و مادران باردار در سراسر جهان ضروری است چرا که سلامت آنان با تجزیه و بازیافت نادرست تجهیزات الکترونیکی در معرض خطر جدی قرار دارد.

تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: با افزایش حجم تولید و دفع زباله های الکترونیکی، جهان با آنچه که اخیرا سونامی زباله های الکترونیکی توصیف شده و زندگی و سلامت افراد را در معرض خطر قرار می دهد، مواجه است.

وی تاکید کرد: همانطور که جهان برای محافظت از دریاها و اکوسیستمها در برابر آلودگی های پلاستیکی و میکروپلاستیکی متحد شده است، باید برای محافظت از با ارزش ترین منابع خود یعنی سلامت فرزندان از تهدید فزاینده زباله های الکترونیکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر زباله های الکترونیکی برای سلامت میلیون ها کودک در جهان

خطر زباله های الکترونیکی برای سلامت میلیون ها کودک در جهان