مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 05:202021-06-16اقتصادي

تأثیر بیماری کرونا بر اشتغال زنان


عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بیماری کرونا تأثیر مثبت و تأثیر منفی بر نرخ نیروی کار زنان شاغل در سطح بین المللی داشته است.

زهرا فتوره چی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از کارخانه ها و شرکت های خصوصی و دولتی به دلیل رکود اقتصادی به بهانه تعدیل نیروی کار، دست به اخراج نیروی کار خود زدند که در این میان سهم اخراج نیروی کار زنان نسبت به مردان بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از سازمان های بین المللی که در استخدام، طرف دار رعایت حقوق زنان و عدالت جنسیتی بودند در قبال اعمال تبعیض جنسیتی در اخراج نیروی زنان سکوت کرده اند، افزود: از طرف دیگر بسیاری از زنان شاغل به دلیل بسته شدن مدارس و مهدکودک ها ناخواسته مجبور به ترک شغل خود شدند و از میان خانواده و شغلشان جهت تحکیم بنیان خانواده، اجباراً خانواده را ترجیح دادند.

وی ادامه داد: بسیاری از زنان شاغل هم به دلیل انجام هم زمان وظایف خانه، نگهداری فرزندان و وظایف محل کار خود، مبتلا به بیماری های روحی و روانی شدند و در این دوران نرخ آزار و اذیت زنان و کودکان نیز در کل جهان افزایش یافته است.

فتوره چی اضافه کرد: در دوران کرونا نرخ برعهده گرفتن مسئولیت کارهای خانه و نگهداری فرزندان برای زنان نیز افزایش یافت که در حالت عادی این نرخ در زنان 3 برابر مردان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر بیماری کرونا بر اشتغال زنان

تأثیر بیماری کرونا بر اشتغال زنان