مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 05:152021-06-16سياسي

شاخص اهدای خون در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است


مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: شاخص اهدای خون در استان اردبیل 30 در یک هزار نفر است در حالی که این شاخص در کشور 25 در یک هزار نفر می باشد.

- شراره دژکام 26 خرداد در مراسم گرامیداشت روز جهانی اهداکنندگان خون در اردبیل اظهار کرد: 14 ژوئن به نام روز اهدای خون نامگذاری شده و دلیل آن بزرگداشت کاشف گروه های خونی در دنیاست که امسال نیز با شعار اهدای خون تو تپش قلب جهان این ایام گرامی داشته می شود.

وی تصریح کرد: با تدارک و تهیه هر کیسه خون امکان نجات سه نفر مهیا می شود و از همین رو ارزش و اهمیت اهدای خون با تلاش افراد سالم بیش از گذشته نمایان است و ضرورت دارد افراد جامعه که از سلامت کامل برخوردار هستند، سالانه حداقل دو مرتبه اهدای خون را داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه 10 درصد حجم بدن انسان خون است که 4.

5 تا 5.

5 لیتر خون را شامل می شود، اهدای بخشی از این خون می تواند سلامت او را تضمین کند به شرط آن که این خون اهدایی عاری از بیماری هایی همچون هپاتیک B، C و یا اچ.

آی.

وی باشد.

دژکام افزود: افرادی که به صورت مستمر اهدای خون می کنند در سامانه پیامکی به صورت مرتب فراخوان شده و اهدای خون را انجام می دهند که ما در استان اردبیل ذخیره خون مناسب را داریم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص اهدای خون در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

شاخص اهدای خون در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است