مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 23:052021-06-15سياسي

لزوم تغییر در مهندسی شهر برای رفاه حال سالمندان


دبیر شورای ملی سالمندان شهر تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر جمعیت ایران به سمت سالخوردگی پیش می رود، گفت: اولین کار برای رفاه سالمندان در حوزه شهری این است که باید مهندسی شهر تغییر یابد.

- روشنک زمانپور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سالمندان زیرمجموعه و جامعه هدف سازمان بهزیستی هستند، اظهار کرد: متولی شهر شهرداری است و برای اینکه فعالیتی در شهر برای سالمندان شکل گیرد، باید رابطه ای بین سازمان بهزیستی و شهرداری وجود داشته باشد.

تهران باید به عنوان شهر دوستدار سالمند المان هایی داشته باشد و اولین ویژگی شهر دوستدار سالمند این است که به سالمندان احترام و توجه خاصی شود.

زمانپور با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت ایران به سمت سالخوردگی پیش می رود، گفت: تا سال 2050، 50 درصد مردم ایران کار می کنند و 50 درصد دیگر که سالمندان و کودکان خواهند بود؛ یعنی جمعیت ما به سرعت در حال پیر شدن است.

وی با بیان اینکه ایران تا سال 1410 جز کشورهای پیر دنیا می شود، اظهار کرد: 25 درصد از سالمندان، سالمندان نیازمندی هستند که بیمه ندارند و آنها در سال های آینده دچار مشکلات درمانی خواهند شد، لذا باید تدبیری اندیشیده شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تغییر در مهندسی شهر برای رفاه حال سالمندان

لزوم تغییر در مهندسی شهر برای رفاه حال سالمندان